6 juli 2014

En stunds tacksamhet

Joggning på grusvägar, doften av lupiner i mängder, kaffe med dopp för en tjuga, fjärilar i luften, middag i trädgården, armhävningar i gräset, Sommar i P1, utomhustvagning, blommor att plocka, långt samtal vid vägrenen med äldre charmig kvinna, en tupp som gal, ett rådjur betande på ängen, gott bryggkaffe i små vita koppar, sova middag, rensa jordgubbsland tillsammans, en lyckad smulpaj, vandring genom högt gräs, släppa ut en skalbagge, förhandslyssning på ett gripande radioprogram.

Den här helgen byggdes - som varje dag byggs - av små stunder. Flera av dem i naturen. Alla minnesvärda. Upplevelser i det lilla, som sällan nämns.

En helg att stoppa i en liten ask och spara för framtida behov. Tack.





Veckans stunder blev många och uppskattade av kropp och själ:
må - 59 min skog och elljusspår
ti - 12 min park
on - 1 h 2 min skog, elljusspår och park
to - 15 min park
fr - 0 min (5 armhävningar)
lö - 1 h 15 skog och trädgård
sö - 4 h 15 min skog och trädgård
= 7 h 58 min (nytt rekord!)

Veckans alster blev inga alls. Dock känner jag fortfarande tillit till att den delen snart lossnar på allvar. Jag blir inspirerad och sugen varje gång jag tittar på det jag påbörjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.