28 april 2014

Färgglada stenar ska bli fler

Så summeras även den gångna veckan och den var inte den sämsta. Trots tvivel och umbäranden. Det var vackert väder nästan hela veckan och tack vare Susannas idé om att måla stenar, så klarade jag av att komma ikapp på alsterfronten. Med lite akrylfärg och akvarellfärg gick det som en dans. Dock upptäckte jag att jag behöver nya penslar.


Kanske inte det mest strålande av mina alster, men det var otroligt rogivande. Och jag vet att det här kan utvecklas. Flera av mina kompisar i San Francisco har testat "painted pebbles" på olika sätt. Läs här om 100 stones for love och inspireras till din kommande fest (kanske ett bröllop?). Diana Fayt är keramiker, men målar även små stenar i fantastiska mönster och håller kurser i det, som mina andra kompisar har varit på.

Söker du på nätet hittar du massor av inspirerande bilder och sajter på olika sätt, när det gäller hårda små fynd från marken.

Jag har redan plockat fler stenar på promenaderna. De som har tydliga kanter passade bra till just det jag gjorde på bilden, medan såna som är mer runda vädjar mer till friare dekoration.

Fortsättning på stenarna följer. Även om stenarna ovan känns färdiga nu, kanske jag bygger på dem ännu mer framöver, vem vet ...

... och medan vi väntar noterar vi den gångna veckans stunder i skogen:
må - 20 min skog och trädgård
ti - 48 min skog och elljusspår
on - 0 min (5 armhävningar)
to - 46 min skog och elljusspår
fr - 0 min (5 armhävningar)
lö - 17 min park
sö - 5 min park
=  2 h 16 min

2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.