12 januari 2014

Pimpning på gång

Ehum, det här med ett färdigt kreativt alster varje vecka. Jag skulle ju komma igång med alla mina skapandeprojekt i och med min nyvunna energi och inspiration från naturen ... Går halvdant hittills. Jag har påbörjat en slags pimpning av en IKEA-tavla vi köpte på Erikshjälpen. Vi tyckte den var jättefin först, men har sen sett den lite överallt och då försvann liksom tjusningen. Fram med Posca-pennorna och gå lös på den, tänkte jag! Är inte färdig än.

Work in progress ...
Men jag har faktiskt avslutat ett alster också! Inte mitt mest kreativa ögonblick, men ett par virkade torgvantar/handledsvärmare som mamma har beställt blev klara ikväll. Hon har fått ett par tidigare, men ville ha ett par med "mer pärlor" på. Jag sydde fast smågrejs tills jag inte iddes längre ...

Färdiga, med pärlor och allt.
Jag virkar de där torgvantarna i olika garn lite då och då, efter ett mönster från Virkaholic (är osäker på om det var där mönstret kom ifrån från början, men där finns tydliga instruktioner i alla fall) och ger bort till kompisar. Superenkelt! Och perfekt för om man har bara lite kvar av ett nystan. Det gillar jag. Just de här blev inte mina snyggaste, men jag tror att hon kommer att bli glad för dem ändå. Jag har pimpat dem en aning med stolpvirkade kanter och pärlor, men det kan jag kanske visa en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.